Żywotnośc Turbosprężarki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miguello
    RS
    • 2008
    • 1849

    #26
    a ja mam 73 kkm i turbulum do wymiany lub regeneracji :wpysk: Tak oznajmili mi dzis w ASO a z mojej strony wygląda to tak że Ali będzie jeszcze to ogarniał więc mam nadzieje że obędzie się bez wymiany :?

    rkb, Dziś byłem w ASO i z ich pkt widzenia to wygląda ta że jedyne działania na turbinie to mogą zamówić zregenerowaną przez nich( o ile będzie -> mojego typu nie było) za ok 2 tys złociszy, albo zamówić nową za ok 6tyś PLNów... Także co do rozbierania turbiny przez ASO to chyba nie bardzo to robią... Przynajmniej w Emida Ruda Śląska :P

    pozdro600

    Komentarz

    • rekin
      Rider
      • 2008
      • 398

      #27
      ASO niestety nie bawi się w naprawy turbo, spowodowane to jest brakiem specjalistycznego sprzętu.
      U mnie ASO wyjęło sprężarkę i sam zawiozłem do specjalistycznego serwisu.
      Niestety uszkodzenia sprężarki uniemożliwiły jej naprawę, luz wirnika maił ok 0,5 cm tak było wybite łoże panewki.
      W ASO jedynie stwierdzą czy nie ma wycieków i sprawdzą ciśnienie doładowania ( co w moim przypadku sie nie sprawdziło) teraz już wiem, że lepiej wyjąć turbinę i oddać ją do serwisu, koszt wymiany elementów które się zużywają to ok 800 zł. Lepsze to niż ponosić później bardzo wysokie koszty
      W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

      Komentarz

      • Stoned
        Ambiente
        • 2007
        • 129

        #28
        Zamieszczone przez rkb
        ktos sie orientuje ile moze kosztowac DOKŁADNE sprawdzenie turbo w aso z wszystkimi pomiarami i rozłożeniem itp? ktos to w ogole robil? w niedlugim czasie planuje dalszy wypad do danii z rodzinka i chcialbym uniknac zdarzenia opisanego przez kolege wyżej
        Hej,

        ja ostatnio z ciekawości znalazłem warsztat w wwie.

        gość jest na rynku od 22 lat, ma w pełni wyposażony warsztat,

        wszystkie niezbędne oprzyrządowanie.

        Koszt pełnego sprawdzenia turbawy ok 800zł

        z tym, ze turbawe przynosi sie juz wymontowana.

        podaje adres, jakbys kiedys zawital do wwy:


        Anker sp. join venture, ul.Kaskadowa 3b, 01 694 Warszawa,
        tel. (22) 832 18 86, 832 22 41, fax: (22) 832 06 32,
        GSM (601) 39 18 86, (512) 01 32 70, email: [email protected]

        pozdro,

        Stoned.
        O serce dba DobryGrześWawa
        TDI powered by MR-MOTORS

        Komentarz

        • KoBi88
          Classic
          • 2009
          • 20

          #29
          Kurcze :/ To chyba bardziej się opłacało przypieprzyć w słup przodem i skorzystać z AC :P

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Zamieszczone przez KoBi88
            To chyba bardziej się opłacało przypieprzyć w słup przodem i skorzystać z AC
            Wykupic AC na silnik, kiedys byla mozliwosc wykupienia ubezpieczenia gwarancyjnego, ktore przedluzalo fabryczna gwarancje i turbina w tym ubezpieczeniu podlegala wymianie.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Geralt
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 589

              #31
              ja mam nalatane prawie 216k w 1.8T AUM z tego co wiem z turbina nigdy nie bylo nic robione a wartosci doladowania pokazuje "modelowe" faktem jest ze slychac ja jak sie wlacza (wyrazny "swist" ale raczej przyjemny dzwiek niz jakis zgrzyt) ale to chyba jescze nie powod do obaw?
              pozdrawiam
              Adam W.

              Komentarz

              • rekin
                Rider
                • 2008
                • 398

                #32
                Zamieszczone przez Geralt
                ja mam nalatane prawie 216k w 1.8T AUM z tego co wiem z turbina nigdy nie bylo nic robione a wartosci doladowania pokazuje "modelowe" faktem jest ze slychac ja jak sie wlacza (wyrazny "swist" ale raczej przyjemny dzwiek niz jakis zgrzyt) ale to chyba jescze nie powod do obaw?
                nie znasz dnia ani godziny
                W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Zamieszczone przez KoBi88
                  To chyba bardziej się opłacało przypieprzyć w słup przodem i skorzystać z AC
                  Wykupic AC na silnik, kiedys byla mozliwosc wykupienia ubezpieczenia gwarancyjnego, ktore przedluzalo fabryczna gwarancje i turbina w tym ubezpieczeniu podlegala wymianie.
                  jaka ubezpieczalnia ubezpieczy mi silnik 230 tys przebiegu? Jesli jest taka to zaraz lece :diabelski_usmiech
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • Cube
                    Drive
                    • 2007
                    • 61

                    #34
                    Panowie, bez paniki. Turbo do silnikow benzynowych sa wytrzymalsze niz ich dieslowskie odpowiedniki poniewaz musza znosic ciezsze warunki (kreca sie szybciej, temp gazow wylotowych jest wieksza itd). Co do swistu, szczegolnie po programie Octavia 1.8T swista dosc mocno - spowodowane jest to rozmieszczeniem orurowania pod maska oraz predkoscia obrotowa samego wirnika - jesli ktos jechal kiedys nowym Polo GTI 1.8T to wie co to prawdziwy swist . Osobiscie nie znam nikogo, komu padlaby turbina w 1.8T (w zadnym aucie), a kilka z nich ma juz przebiegi ponad 200 tys km).

                    Inna sprawa, ze wymiana turbawki w benzyniaku to dosc spora kasa...

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #35
                      Polo 1.8T.... ale to musi mieć kopa :diabelski_usmiech
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • Gucio7804
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 132

                        #36
                        u mnie padla tez na 150tys i tez sie skonczylo wymiana silnika
                        koszta nie samowite

                        Komentarz

                        • rekin
                          Rider
                          • 2008
                          • 398

                          #37
                          Zamieszczone przez Cube

                          Inna sprawa, ze wymiana turbawki w benzyniaku to dosc spora kasa...
                          a czemu???
                          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                          Komentarz

                          • Deco
                            Rider
                            • 2008
                            • 612

                            #38
                            Zamieszczone przez Cube
                            Osobiscie nie znam nikogo, komu padlaby turbina w 1.8T (w zadnym aucie), a kilka z nich ma juz przebiegi ponad 200 tys km).

                            Inna sprawa, ze wymiana turbawki w benzyniaku to dosc spora kasa...
                            Osobiście znam 2 samochody w których padły turba w 1,8T
                            I rzeczywiście spora kasa za wymianę.

                            Komentarz

                            • Cube
                              Drive
                              • 2007
                              • 61

                              #39
                              Zamieszczone przez rekin
                              Zamieszczone przez Cube

                              Inna sprawa, ze wymiana turbawki w benzyniaku to dosc spora kasa...
                              a czemu???
                              bo takie turbiny sa drozsze w produkcji niz dieslowskie... i jest ich mniej... i takie tam dyrdymaly

                              Komentarz

                              • rekin
                                Rider
                                • 2008
                                • 398

                                #40
                                qurcze teraz to już nie wiem co robić czy wyjmować profilaktycznie turbinę czy nadal jeździć??
                                W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez rekin
                                  qurcze teraz to już nie wiem co robić czy wyjmować profilaktycznie turbinę czy nadal jeździć??
                                  Kupić na zaś i wozić ze sobą w bagażniku :wink:
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • PILU
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 17

                                    #42
                                    Ja mam znajomego który ma Octavke 19TDI 90Km który ma 300 tys przejechane i turbiny nie wymieniał moze tak jakies małe czescie w niej.Panowie trzeba przestrzegeć pewnych zasad jak sie ma auto z turbina z tego co ja pamietam i to robie i turbo gwizda długi czas :lol:
                                    Heya

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      #43
                                      najlepiej to sobie zalozyc ogranicznik obrotow zanim silnik nie osiagnie 90 stopni ja tam czy jade dynamicznie czy w kolo komina 5 km przed i po jedzie auto minutke - dwie sobie tyrkocze i wiem ze poprzedni wlascicel robil tak samo.
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • rekin
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 398

                                        #44
                                        Zamieszczone przez rkb
                                        najlepiej to czy jade dynamicznie czy w kolo komina 5 km przed i po jedzie auto minutke - dwie sobie tyrkocze i wiem ze poprzedni wlascicel robil tak samo.
                                        to nie jest regułą... ja u siebie też tak robię, samochód od nowości i turbo padło po 130 tys.
                                        W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                        Komentarz

                                        • Zoltar
                                          Rider
                                          • 2005
                                          • 722

                                          #45
                                          Turbina jak Kobieta, ma swoje humory

                                          Można dbać i się zdziwić... Ale człowiek wie, że sam jej nie zakatował
                                          www.soft-car.pl
                                          www.chiptuning-gdansk.pl


                                          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                          - Wyłączanie DPF
                                          - Hamownia Obciążeniowa

                                          Komentarz

                                          • rekin
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 398

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Zoltar
                                            Turbina jak Kobieta, ma swoje humory

                                            Tu się z tobą zgodzę
                                            W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                            Komentarz

                                            • Maru 123
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4660

                                              #47
                                              Zamieszczone przez rkb
                                              najlepiej to sobie zalozyc ogranicznik obrotow zanim silnik nie osiagnie 90 stopni
                                              90st to minimum bo pamiętaj że to temp wody :wink:
                                              1.8T AGU L&K

                                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                                              Komentarz

                                              • Polska77
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 166

                                                #48
                                                Jak czytam te wszystkie posty to chyba powoli zacznę zbierać na nowe turbo.
                                                Octavia RS 1.8 T

                                                Komentarz

                                                • Cube
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 61

                                                  #49
                                                  Nie ma sie co tak przejmowac, bo zabierze Wam to cala przyjemnosc z jazdy... jak sie zepsuje, to trudno... przyjdzie czas, przyjdzie rada. Ja patrze na auta przez pryzmat uzytecznosci i powoli dochodze do wniosku ze nastepnym moim autem bedzie wolnossaca benzynowka, jakas Toyota moze albo cus takiego... najmniej z tym problemu, czesci sporo tansze (nie w serwisie oczywiscie) i trudno zajezdzic, w porownaniu z 1.8T pali kropelke na trasie... 200 tys km i nastepne... bez problemow, bez stresow, bez zbednych wydatkow... no moze jakies proste TDI/HDI, ale tutaj koszty ew. napraw juz sporo wieksze

                                                  Komentarz

                                                  • rekin
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 398

                                                    #50
                                                    A czy T w 1.8 jest chłodzona wodą?? bo te sprężarki są podobno mało podatne na uszkodzenia.
                                                    W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...